Marin Medak: Jedemo više nego što nam treba i bacamo apsolutno previše

Marin Medak, jedan od savjetnika Zero Waste Food Revolucije, ujedno i chef i vlasnik restorana Rougemarin, ispričao je zašto je posebno senzibiliziran ovom tematikom. 'Danas živimo u izobilju i svi se bahato ponašamo, iz tog razloga jedemo više nego što nam treba i bacamo apsolutno previše. Uopće nemamo poštovanja prema namirnicama niti prema proizvođačima koji ih uzgajaju', kaže Marin i pojašnjava što se događa sa zero waste izazovima u kućanstvima.
''Ljudi uopće nisu obrazovani što znači 'najbolje upotrijebiti do' i 'upotrijebiti do'. To je veliki problem i činjenica jest da kada ne znamo najosnovnije stvari, ni ne možemo razgovarati o daljnjim problemima', tvrdi i upozorava na još jedan problem. 'Institucije ne poduzimaju apsolutno ništa po pitanju educiranja kućanstva, nešto malo se događa u školama, ali smatram da nije ispravan put samo učiti djecu, treba uključiti i odrasle'', objašnjava. Upozorava da svi moramo reagirati hitno i raditi na tome da se smanji otpad, i naučiti kako pravilno skladištiti hranu da se ne kvari.
Poznati ugostitelj dotaknuo se i izazova s kojim se susreću restorani, te spomenuo nekoliko rješenja. ''Restorani bi trebali uvesti veliku i malu porciju, a to je stvar koju bi trebalo i zakonski regulirati, da svi restorani imaju opcije obje porcije istog jela. Na taj bi se način omogućilo da ljudi konzumiraju manju količinu hrane i da se uče da mogu naručiti manju porciju, a ne veliku, koju ne mogu pojesti, pa se na kraju baci'', kaže i objašnjava gdje se, za početak, treba dogoditi 'klik' koji će za sobom donijeti pozitivne promjene.
''Promjena počinje od educiranja, jer od 'glasnog lajanja na mjesec' ne možemo očekivati da će se išta dogoditi. Mora se raditi na tome da ljudi shvate da bacaju svoje novce u smeće, da se nezdravo hrane zbog toga, da mogu biti puno komotniji po pitanju izbora hrane i da mogu više u tome uživati ako budu optimizirali potrošnju novca i radili na način da kupuju stvarno ono što misle da trebaju, a ne ono što im srce poželi, npr kupe nešto samo zato što je trenutno na akciji, a na kraju to bace jer im nije trebalo'', dodaje Marin zorno upozoravajući na goruće probleme po pitanju zero food waste-a.